עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל הקיים ברשת האינטרנט כאופציה מעולה להגדיל את המכירות עבור מוצרים שכבר קיימים אצלם, חשיפה לכמות גדולה יותר של אנשים ומיצוי הפוטנציאל העסקי הקיים. יחד עם זאת, יש היום לא מעט תחרות וגם עשרות, לפעמים מאות אתרים מאותו תחום, מה גם שיש אתרים בינלאומיים המגדילים את התחרות עוד יותר. כאן נכנס לתמונה שיווק עסק בגוגל. שיווק עסקים בגוגל מתחלק לשני סוגים. לצורך הדוגמא, נניח שאנחנו רוצים לקדם חנות המוכרת אביזרים לעיצוב הבית. הדרך הראשונה לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני על בסיס מחקר מילות מפתח שאותן אנו רוצים לקדם. זוהי אסטרטגיית קידום המשלבת מגוון של פעולות, כמו כתיבת תוכן לקידום אותם ביטויים, תנועה מרשתות חברתיות לאתר שלנו, הקפדה על היררכיה נכונה בתוך האתר ועוד.
מנגד יש את שיטת הקידום הממומן. זהו בעצם קמפיין בו אנו בוחרים ביטויים ספציפיים, כגון ”אביזרים לעיצוב לחדרי תינוקות“. אותו ביטוי יופיעו בתוצאות החיפוש הממומנות. רק כאשר הגולש ילחץ על הפרסומת, אנו נצטרך לשלם בעבור המודעה.
איך מתבצע שיווק עסק בגוגל?
בעיקרו,ן יש שתי אפשרויות באמצעותן אנו יכולים לשווק את העסק שלנו בגוגל. האחת היא בשיטת DIY, כלומר ללמוד את התחום לעומק, לשווק ולקדם את האתר שלנו בכל מיני טכניקות וקמפיינים. השנייה היא בעזרת מומחה קידום אתרים, שתפקידו להבין באיזה מקום האתר שלנו נמצא מבחינה שיווקית, אילו פעולות יש לבצע במטרה לקדם אותו בחצי השנה הקרובה, לעשות עבורנו מחקר מילות מפתח – ועוד קשת רחבה של פעולות, שירימו את האתר שלנו למעלה.
שיטת הקידום מבוססת על סוג הקידום שבחרנו: אורגני או ממומן. עם זאת, יש בעלי עסקים הבוחרים לשלב בין שתי השיטות הללו עבור שיווק חנות אינטרנטית או שיווק עסק.