5 יתרונות של SEO שצריך להכיר, ומהר

כל מי שמנהל כיום עסק באמצעות נכס דיגיטלי יודע שללא השקעה בשיווק, קשה עד בלתי אפשרי, לצמוח ולגייס לקוחות חדשים.
לצד הפרסום בפייסבוק, פעילות דיוור ישיר ללקוח באמצעות מייל, והשקעה בקידום ממומן במנועי החיפוש, מתפתח בשנים האחרונות דווקא תחום הקידום האורגני של אתרים במנועי החיפוש.

 

לצמיחה הזאת של תחום הקידום האורגני ישנן לא מעט סיבות.
במאמר הזה ננסה למנות כמה מן היתרונות המרכזיים של תהליך קידום אורגני במנועי החיפוש:

יתרון ראשון: SEO משפר את הסמכות של האתר

כאשר תהליך קידום אתרים אורגני מבוצע בצורה איכותית, הוא תורם רבות לשיפור הסמכות והמיצוב של בית העסק. לקוחות פוטנציאליים, אשר רואים כיצד מנוע החיפוש מחליט לדרג את בית העסק במקום גבוה בדפי תוצאות החיפוש, ולא באמצעות מודעות ממומנות, מתרשמים שמדובר בעסק רציני וסמכותי, שהרי אם לא כן, מנוע החיפוש לא היה בוחר לדרג אותו כך.

 

מנוע החיפוש נחשב, למעשה, לכלי אובייקטיבי, אשר מדרג את תוצאות החיפוש על פי השיקולים הרלוונטיים להתאמת התוצאות לחיפוש שביצע הגולש.
לכן, מידת האמון שנותנים גולשים בתוצאות טבעיות, בניגוד לתוצאות ממומנות, היא גדולה יותר.

יתרון שני: SEO משביח את הערך של האתר

יתרון נוסף של תהליך קידום אורגני הוא התרומה להשבחת הנכס הדיגיטלי אותו מנהל בית העסק.
בניגוד לתהליך קידום ממומן, שבו כאשר נפסקת הזרמת הכסף לקמפיין, הנכס הדיגיטלי לא ממשיך לייצר תנועה של גולשים, הרי שבתהליך הקידום האורגני, תנועה כזאת תימשך לאתר גם לאחר סיום הקמפיין.

 

למעשה, לאחר תהליך קידום אורגני יסודי, נותר בידי העסק אתר אינטרנט שמייצר הכנסות.
אתר כזה, אפשר למכור, להשכיר ואפילו לייצר באמצעותו מגוון רחב של לידים ברמת בשלות גבוהה על מנת לסחור בהם בשלב מאוחר יותר. כמובן, שעל מנת שזה יעבוד טוב – תצטרכו לעשות שיעורי בית ולבחור מקדם אתרים מקצועי מספיק.

 

חישבו על זה: בעל מקצוע שירצה בעתיד להקים עסק בתחום שבו אתם פועלים, יוכל לרכוש מכם אתר אינטרנט פעיל שמזרים תנועה של לידים איכותיים. מן הסתם, לנכס כזה יש ערך גדול.

 

יתרון שלישי: SEO מזרים לאתר טראפיק איכותי

מקובל יהיה לומר כי אתר אינטרנט שמקודם בצורה אורגנית על ביטויי מפתח איכותיים, מזרים לבית העסק תנועה של גולשים ברמת בשלות גבוהה לבצע עסקה.
גולש, אשר מגיע לאתר באמצעות לחיצה על תוצאה טבעית במנועה החיפוש, מראש סומך הרבה יותר על בית העסק שהאתר מייצג.

 

אם ניקח בחשבון את העובדה שהתנועה לאתר מראש התחילה מיוזמתו של הגולש, אשר ביצע חיפוש במנוע החיפוש בזמן המתאים לו, אנו מקבלים, למעשה, גולש, שנמצא בסטייט אוף מיינד שמוכן לצרוך מסרים שיווקיים, ושהסיכוי למכור לו, הוא גבוה בהרבה, מגולש שהגיע באמצעות ערוצים אחרים.

יתרון רביעי: SEO אינו חשוף לקליקים של מתחרים

החיסרון הגדול בערוצי הקידום הממומן הוא, למעשה, היתרון הגדול של תחום הקידום האורגני. אחת הבעיות הנפוצות ביותר בניהול קמפיינים של קידום ממומן, הוא קליקים של מתחרים, זייפנים וסתם סקרנים. מאחר שבתהליך של קידום ממומן משלם בית העסק עבור כל הקלקה של גולש במנוע החיפוש על מודעה המובילה לאתר, הרי שקיים פוטנציאל גדול של ניצול תקציב ההקלקות הזה לרעה, על ידי זייפנים ומתחרים.

 

כמו כן, גולשים סקרנים, אשר בסך הכל מביעים התעניינות כללית במוצר או השירות שבית העסק מציע, עלולים גם הם לנצל את תקציב הפרסום, ולפגום באפקטיביות של הקמפיין.

 

כל זאת, כמובן, לא קורה בתהליך של קידום אורגני של אתרי אינטרנט במנועי החיפוש השונים.
בקידום אורגני, לא נדרש בית העסק לשלם עבור כל הקלקה שמכניסה את הגולש לאתר, ובשיטה כזאת, רמת המוטיבציה של זייפנים לנצל את התשתית על מנת לפגוע בתהליך השיווק של העסק, פוחת משמעותית.

 

יתרון חמישי: בטווח הארוך, SEO הוא הפתרון הזול יותר

נכון יהיה לומר ש – SEO הוא תהליך שדורש השקעה לא מועטה ביצירת תוכן, אופטימיזציה לאתר, שיפור חווית המשתמש ובניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי לאתר.
אולם בטווח הארוך, נחשב תחום הקידום האורגני לאופציה הזולה יותר והמשתלמת יותר להבאת גולשים איכותיים לאתר.

 

זאת ועוד, כפי שצויין, לצד הבאת הגולשים לאתר, בקידום האורגני אנו משביחים, למעשה, נכס דיגיטלי – קידום אתר סחר, בלוג או כל אתר אחר. כך שבראיה כוללת, אם לעסק יש מרווח נשימה מספק, הקידום האורגני יספק, למעשה, תוצאות טובות יותר בהיבט של עלות מול תועלת.

 

לסיכום

אם בית העסק שלכם בחר להטמיע תהליך של קידום אורגני בעסק, הוא יוכל להנות מיתרונות רבים: הוא ימצב אתכם כמומחים בתחומכם וישפר את סמכות האתר שאתם מנהלים.
הוא ישביח את הערך של הנכס הדיגיטלי שלכם ויאפשר לכם למכור או להשכיר אותו בעתיד.
הוא יזרים לכם טראפיק איכותי יותר של גולשים שיהיו בשלים יותר לבצע רכישה, הוא לא יהיה חשוף למתודות של הקלקות מזוייפות של מתחרים או סקרנים ולבזבוז תקציב השיווק שלכם.
לאורך זמן, יהווה את הפתרון הזול יותר בראיית עלות תועלת.

אהבתם? שתפו:
5/5
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
אולי יעניין אתכם גם:
דילוג לתוכן